CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Drop Your Ears Here~

Saturday 8 October 2011

hari ini ialah hari ini

bosan lagi!pagi tadi melantak kat kopitiam convent..Sarapan lar kononnye pukul 10 pagi..Sarapan pagi aku yang Yong Tau Fu tapi kuah sup! hah! sodaapp baq hang..tapi aku share dengan Mimi sebab nanti tak abes..Pastu aku cilok sikit Wawa punya Jumbo Sausage Set..burppppppp...KENYANG!! Alahai! malang tak berbau apabila mama terjumpa kawan dia plak kat sana!  Ehhh..memang suka tunggu dalam kereta setengah jam sebab mama nak bersembang saja!! Kenapa setengah jam je?Taknak tambah lagi setengah jam ke?waktuu BONUS$$$$... lahaaaaaaiiii..syiiooookk! 

kesan akibat bosan menunggu! tettt...orang cacat dalam keretaaa!


Akmal sampai butaaa mataaa tunggu mama! takde lambat lagii ke ma?hahah
Setibanya di rumah..Aktiviti kemas mengemas diteruskan..Kali nie aku nak kemas bilik aku yang macam bilik pelarian dah aku tengok...bangun pagi tadi terlupa nak kemas katil..So upacara dimulakan dengan mengemas katil!

oppppsss Chiby!!! kawan-kawan Chibby semuaa dah masuk mesin basuh!


Towel campak merata! Sebelum Papa buat spotcheck dalam bilik dan sebelum barang-barang yang tak reti nak simpan kena bakar...Baik aku kemas! Papa peduli ape...barang sepah mesti dia buang...dia memang tak penah tanya dah...So kami semua kena alert! Sebab dulu Kasut Nike aku dahh kena bakar!! Tinggal sebelah je!!NAK PAKAI MACAM MANA KALAU SEBELAH.!!! Takkan nak pergi kedai nak cakap camni..

" Abang! Saya nak beli kasut macam nie! Tapi saya nak sebelah jee! Lagi sebelah saya dah adaa!"

Ko rasa ape reaksi abang tuu?Compim abang tuuu kasi penerajang kat aku! Tak cukup teranjang, tahtah kena humbah keluar dari kedai..Tak ke gile tu!!! Wat malu jee!

Kegilaan aku terhadap buku-buku cerita or Novel dari dulu menyebabkan bilik aku bersepah dengan tuu! Ni tak bermakna aku ULAT BUKU...eiuuwwww...90% novel english...10% novel Melayu..aku baca dua-dua..maklumlah dulu Internet diHARAMKAN sebab takut aku lalai! Walaupun di-haramkan tak bermakna aku BUTA IT...sebaliknya aku curi-curi keluar pergi CC dengan bantuan mama!ahha..aceeeehh... Hah nie buku-buku yang memang dah tak muat rak..So terpaksaa cari tempat lain..



Masa tengah kemas-kemas tuu..tetiba terjumpa gambar masa terima pingat Anugerah Bintang Semangat Jerai last year daripada Sultan Kedah..Kalau tak silap aku istiadat pengurniaan bintang-bintang dan pingat-pingat kebesaran ni ari Khamis, 18.Februari.2010 di Balai Penghadapan, Istana Anak Bukit..First Time masuk istana! Ibarat Jakun masuk HardRock Cafe!!!!hahah..Toilet tuu dahh macam bilik tidoq laa weehh! tooodiaaa..Punya nak habaq betapa selesanya!!

bintang semangat jerai..alamak! tangan orang tuu raba aku ke?eiuuwwww...DUSH!

berhabuk abes gambar nie...punya larr aku malas nak mengemas..
Kemudian sesi kemas barang-barang lain yang aku letak merata tempat..bila hilang abes satu rumah aku mengamuk! so! untuk mengelakkan situasi yang sama berulang...maka! barang-barang disusun supaya mudahh nak dicari! Nie barang-barang feverit aku yang mana aku kenaa simpan elok-elok! sebab?? dah namaa pun barang kegemaran! kalau hilang satuu menderitaaa jiwaa ragaaa!


hak milik kekal zetty faizura zakaria
hah! NAME TAG! terjumpa balik name tag aku..name tag aku masa sekolah menengah..Kad ID aku masa aku kerja kat Giant Hypermarket dulu! Tak percaya ke aku kerja dulu? aieee..engat aku tak reti kerjaa ke! lamaa kot aku kejaa!! Aku department Home Furnishing & KDF bawah supervising Abg Ashraf! Bayangkan dengan ADH department tuu pon kepala gila! Nahai! Kalau aku kerja syif malam..Ketua ADH aku yang dok ajak aku ber-rilex2..hahah..tapi tak selalu ahh aku buat! penakot sikit...Seludup phone masa kerja? Ketua aku yang tolong! hahaha...



hah! penat aku mengemass..so aku nak zzzzzzzzzzzzzz...bye...chiiooow




0 komen skema: