CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Drop Your Ears Here~

Friday 16 September 2011

lari dari buat hafazan?

ehh ehhh manade! aku baik okay!

baca..ingat sikit-sikit..ingat lagi sikit...bertambah ingat...tertido..sembang..sembang lagi..makin ta berapa ingat..lupaa dan LUPA TERUS!

matii aku! nak cakap ape nan ustazah!
addoiiii...
so pagi-pagi lagi aku dahh tercangak kat PI berbekalkan 4 AYAT JERR YANG AKU INGAT!
MASAKK!!!!!
so pagi tu aku wat bacaan dulu...PERGHH,,,legaaa baq hang....

hafazan nak wat petang..pukul 3...so menghabiskan sisa-sisa masa menghafaz kat PI..

hafal-->mesej-->mesej-->hafal = BILA MASAA NAK INGAT KALAU CENI?
teruukk hang noh Zetty...suka wat keja laz minit...=.=

disebabkan pewot gila bangank punya lapo...so aku, Ming & Sya melantak dulu kat dining...

kat dininng...ADA SETAN GEMOK XXLLL RASUK aku!!!!
(asek salahkan setan jeerrr....dirii sendiri tak reti plak nak salahkan..)

"zetty..takpayah buat hafazan...tayapayah...hang dah ada markah untuk bacaan..tapayah hafal..kau kan tak hafal lagi,,baliikk  bilik...baliklah Masria 2...jangan pergii..jangaannnnnnn.."

SENTAP...aku hampir-hampir patah semangat gara-gara tak hafal lagi..HAMPIR-HAMPIR termakan HASUTAN SETAN GEMOK tuu..Ming & Sya pujok aku,,tapi aku buntu...tak tawuu mana nk ikot..
aku mana penah wat keja-keja ta baik ni...so aku akan cepat rasa bersalah.tetiba Qila datang..dia lari dari PI...haha...sebab dia hafal smpai ayat 3 je...so dia tanak wat hafazan...

kenapa kami bertindak macam budak-budak?OK...tetiba aku terfikir...umo dah 18..suwoh wat hafazan pon ketaq pala lutot lagi...COME ON! macam budak-budak lak...
Kata Budak LAW??? BLAHH LAAA WEHHHH..
Takkan "Give up"  kot ?????
**mengata diri sendiriii lebih baik~

larii dari PI sebab tak brapa nk menghafal..lawak plak!!!
tak staii langsong...

Bergerak ke PI...kat sna km paling awal...pastu adek, Intan, Huda datang..Intan Syahirah cuba menangkan aku yang neves tak ketahuan hala and yg dahh nyawa-nyawa ikan..hampir putus asa..Ok..kenapa akuu rasa selama nie semua orang salah sangka dengan Intan??

Actually aku realised benda nie berbulan-bulan lepas...sebab aku salu join adek,Intan,Huda n Najla pergi ATM..(timee tuu Naj ada lagii..T.T)...mula-mula dulu tanggapan aku kat dia mmg krg elok**sori Intan,,aku hanyalah berterus terang...
bila lama-lama aku kenal dia...NOPE! dia TAK MACAM TUUU! diaaa kawan yg BAIK! seyes nieh..Kes Al-Mulk niee wat aku rasa sebak...TERHARU...ape yang dia cakap wat aku tak putus asa..aku tataw nk citer cena...yg aku sedar


"DoN'T juDge a bOok by it's cOVEr!"

**sebakk larr pulak tetibaa...sorii Intan klo aku sengal nan hang!

0 komen skema: