CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Drop Your Ears Here~

Friday 16 September 2011

cepatnya masa berubah




pagi tadi teman mama pegi cari segala jenis ikan and barang-barang nak masak...kalau tak masak kebulow laarr kami semua...
aku..mama..wawa..akmal...
tetiba masa kami tengah sembang, akmal kata 


"mama...ayah muiz jual nasi lemak kat depan tuuu"

aku terdiam..mama pun terdiam..kenapa Pakcik Munir jual nasi lemak?
ape dah jadi sekarang nie?

macam-macam persoalan bermain di fikiranku...**cewah ayat!
Pakcik Munir jiran kami..takde larr jaoh sangat rumah dia dengan rumah aku..
bukan dia agak senang ke?
tapi...kenapa dia ada kat situ??

aku sebak tengok dia, dengan anak-anak dia bungkus nasi lemak..
astaga! cepatnya Allah menguji...
mereka mungkin susah hari ini...
mereka dah tak seperti dulu...
hidup dalam alam yang serba lengkap...
Isteri Pakcik Munir terpaksa jual kuih nak tanggung kehidupan...
kenapa cepat sangat semua nie terjadi??

tetiba aku terfikir...
adakah aku akan mengalami naseb yang sama satu hari nanti??
segala-galanya hilang sedikit demi sedikit....
satu persatu ditarikk...
adakah aku sentiasa bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang??

0 komen skema: