CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Drop Your Ears Here~

Friday 2 September 2011

teringat SUBJEK SEJARAAH OIII~

                            Topics for Law016 test dis coming Monday

konon rajin study larr niee
  
Federalism: Relationship between Federal & State Gov ( almoz done)
Separation of Power ( engat-engat lupaa..)
Fundemenal Liberties ( ta sentuhh langsong....)



masa tengah usha-usha notes td, ttiba2 aku teringat subjek sejarah kat skolah dulu..wah..rinduunya zaman sekolah...




Sejarah zaman skolah? perghhh!!! TERBAIK DARII LADANG TEBU... manaa mengantukk pon...eehh ehhh ehhh....Di sekolah sangat bosan belajar sejarah. Lagi bosan bila dapat cikgu yang bosan. Bosan tahap gaban bila cikgu takda idea nak buat sejarah satu subjek yang menyeronokkan. Brtambah-tambah bosan bila cikgu baca buku teks suruh budak-budak garis isi penting! Hahaha...! Siap pesan lagi, sayangkan isteri tinggal-tinggalkan, sayangkan buku conteng-contengkan!**masalahnya, jgn kata conteng..siap lukis..ta cukop lukis kalerr lagi...tapii ngantok jugak...Eventhough aku tak pernah fail sejarah...paling lowest 70% ahh,,,**terasa bangga larr plak~.start dengan masa aku Fom 1-2, Cikgu Muda ajar subjek tuu..macam mana maw tido?? dia manyak galang ooo...dia baru pandang mata wa, lutut wa sudaa goyang-goyang...sendii wa sudaa longgar..jantung wa suda berenti berdenyut...***hiperbola

apabila Cikgu Muda mulaa- berkata-kata...

"Dengan menguasai sajaratun salsilah dan peristiwa-peristiwa benar yang berlaku........".....
krooohh krooohh krooohhhh...jiran sebelah mejaa suda kembali ke alam Ultraman...jiran depan baca komik...cina sebelah kiri aku dengar Mp3..aiyaaaaaa!!!!! TERGOOODAAAAA!!!! Time tuu skolah aku bukan Sekolah Berprestasi tinggi lagi...baruu Sekolah Kluster Kecemerlangan...memey cemerlang pon!!! hahahaha....yang cikguu tuu dok popet-popet kat depan..

Ada satu time tuuu...masa aku fom 2..buat pertamaa kalinya Cikgu Muda masuk kelas tapi dia ta mengajar!!! fhulamaaakk..hatii berbunga riang ahh..Jangan kata berbunga ja...hutan? semak samun? sumaa adaa...

masa fom2 aku konon duduk meja depan skali...line tengah..betul-betul depan meja guru..Cikgu Muda tido time tuu....baik punyaa dia lentokk..apa lagii..budak kelas aku berparti ahh...ada yang menyanyi..gosip??sesi kuto mengutok? AKTIVITI WAJIB~


hah! kebetulan masa tuu ada Nazir datang(** alahh...pelawatt yg salu dtg sekolah...yang org pngey Nazir tuuuuu) melwat skolah...satu group Nazir dari Kuala Lumpur agaknya...entooohh.ta ingat...
Dahlarr kelas aku berparti! Cikgu tidoo pulak! aiyakk..masaaaak!!! elok-elok Nazir tuu mulaa melangkah kaki lalu depan kelas aku, tiba-tiba Cikgu Muda yang nyenyak dibuai mimpii indah, bangun, ketok meja dan menjerit dgn nada suara yg agak tinggi dan bertenaga...

"Kalau hangpa nak taw macam tuuu lahh Hang Jebat tidoq!!!!"

kami semua TERGAMAN.TERKESIMA.TERKEJUT.TERPERANJAT.TERKELU...semua jenis TER kami rasa...ada jugak yang TERNGANGA! hahha..lawakk!

Nazir yg lalu depan kelas TERBEHENTI...TERPESONAA dengan keunikan Cikguu Muda mengajar! Siap masuk kelas aku, ucap tahniah kat cikgu...siap bagi ucapan lagii kat kelas kami...

"kamu sepatutnya beruntung dapat belajar dengan cikgu seperti Cikgu Muda...walaupun umur suda lanjut..tapi masih bertenaga mengajar,,siap tunjuk demo lagi supaya kamu lebih paham"

Pastu Nazir tuu pon blah...tapi kami semua masih DIPENUHII DENGAN TANDA TANYA!!
APAAAAAADIAAAAAA NIEEEEE????

ttba aku tergelak sorang-sorang...aku pon ta pahamm cena cikgu boleh dapat instinct kata Nazir nak masuk kelas kami! Kalau cikguu takwat centuu memang MASAKK ahh kelass kami!!!!! sah-sah kenaa complain!!! alih-alih kenaaa pujii pulakk daaa!!!! matii terburaii usus aku timee tuu..sumpahhh lawaaaak!

0 komen skema: